lördag 25 september 2010

ORDENS BETYDELSE

Nu fick jag ett sånt där roligt mail igen :) Det är många bloggare som vill ha gratisgrejer från min webshop.
Första gången skrattade jag gott när en liten söt 17-åring kunde tänka sig att reklamera mig om hon fick ett par örhängen:) Nu fick jag ett ännu bättre erbjudande! Nu ville en annan tjej reklamera mig en gång i veckan! Och om jag inte tyckte det var bra kunde jag få reklamera henne istället.
Är det så det går till när ett ord får en ny betydelse? Om tillräckligt många använder ordet på ett nytt sätt?
Förr i tiden betydde KÅT att man var glad. När och hur ändrades det?
Kan det ha varit nån liten 17-årig blondin som låg bakom det också? Typ. "Oohhh vad det är roooligt att dansa swing, man blir så kåt!" så sa nån annan "Då kanske Fröken vill följa med hem till mig och dansa lite".
"Jaaa gääärna" Sen sa den andre "får man bjuda på en liten sherry?" Jaaa tack". Lite senare: "Ohh man blir så kåt av sherry, alldeles varm i kroppen". "Betyder detta att Fröken Andersson är lite k***l-sugen?"
Så KAN det ha gått till. Undra om det blev problem i övergången, innan alla visste den nya betydelsen? Tjejer kan ju ha råkat illa ut bara för att de var på gott humör.
Och måste Allmänna reklamationsnämnden byta namn nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar