fredag 15 april 2011

Kli-och-spy-vecka..........Igen.

Då har vi haft ytterligare en sån där vecka. När ett barn kliar halvt ihjäl sig, och det andra barnet spyr. Fast tvärtom denna gången då. Dom har väl smittat varandra. Fast denna veckan var lite bättre, tror jag. Eftersom jag lyckats dressera det största barnet att spy i en spann. Det blir ca 10 maskiner mindre tvätt då. Vad har vi gjort då? Läst böcker, sorterat lego, byggt lego, byggt med klossar, ritat, klippt och klistrat, bakat muffins (när han som spytt suttit i karantän i 48 timmar), kollat "Lotta åker på utflykt" ca 20 gånger. Medan dom har kollat på film har jag rensat ur ALLA lådor och skåp. Jag fyllde 2 sopsäckar med rent skräp, lika mycket skall till second hand och vänner. Vilken befrielse. Bara förrådet kvar. JIPPI!!!............eller inte.
Ett högt torn av DUPLO. 

Prydligt skåp. Allt vi aldrig använde skänktes bort.
 Skafferiet är nästan tomt. Slängde mat som det stod 2007 på. Vi flyttade hit 2008. Tog alltså med oss gammal mat. Skumt.

Vi hann snygga till myshörnan också, med ljusslinga och grejer. Här sover jag ibland. När jag inte sover i vardagsrummet.......... Bredvid moppen.

1 kommentar:

  1. Det är därför vi aldrig är magsjuka för vi har gammal mat i skåpen dit alla bakterier dras - vi hittade hovmästarsås från 2007 på påskaftonen som vi hade ätit ur på jul MUMS!!!

    Hälsa barnen att Duplotornet var fint

    SvaraRadera