måndag 10 oktober 2011

Lite småpyssel



Min komplediga fredag använde jag till att pyssla lite i mitt deprimerande vardagsrum. Väggarna är gråa. Det kanske är neutralt och bra (?) men inte särskilt uppmuntrande. Inte orkar jag måla om heller. Rummet är ganska stort och vi hyr ju bara. Jag tror inte att NÅGON som kan tänkas bo här i framtiden vill ha det som jag. Det får vara grått tills vidare. Så länge kan man ju piffa upp det med lite vimplar, färglada möbler, kuddar mm.
Jag målade och tapetserade om den gamla byrån. Av små tapetbitar som blev över klippte jag lite vimplar och limmade fast på ett snöre. Nu är husets tråkigaste vägg lite roligare. Enligt min mening iallafall.
 Mina ungar har vansinnigt svårt för att slänga saker. Även sånt som är sönder eller inte kan användas till något (ens med lite fantasi). Dom har fått nya stövlar men vägrar slänga de gamla. Trots att de både är för små och läcker. Så vi planterade lite blommor i dem och hängde upp vid grinden. Det tyckte båda två var okej.

2 kommentarer:

  1. Superfint! Gillar sammetsaffischen i hörnet. Visst är det en sammetsaffisch? Tänk att få en hummer bara sådär. Har aldrig smakat någon. Såg att första hummerfångsten i år inbringade ett kilopris på 30 000 kronor!!!! ÄR det så gott????????

    SvaraRadera
  2. Japp, det är en sammetsaffisch. Hittade den på tradera och budade hejvilt. Jag som är så snål i vanliga fall;)
    Hummer är gott men inte såååå gott:)
    Jag köper aldrig, men är hemskt tacksam när jag får en. Mamma fiskar både det ena och det andra. Makrillen på sommaren är nog favorit. och krabborna.

    SvaraRadera