måndag 4 mars 2013

Att göra flera saker samtidigt.

Jag är bra på att göra många saker samtidigt. Jag är glad för det nu. Eller kanske snarare tacksam. För jag är inte alls glad. Snarare väldigt ledsen. Mina barns farmor, min mans mamma, alltså min svärmor är sjuk igen.
Ännu sjukare denna gången. Jättesjuk. Och det är skitjobbigt. Jag gråter faktiskt. Det gör jag inte alls ofta nu för tiden. Jag brukar ta en treo och köra på. Jag måste ju. Men jag orkar liksom inte hålla masken nu. Man kan gråta och dammsuga, gråta och diska, gråta samtidigt som man torkar tassar och pratar i telefon. Det går bra. Man kan ta ett djupt andetag och ringa barnens fröknar och förklara att de kanske är lite ledsna och oroliga. Man kan snyta sig och ringa alla vanliga samtal man har som autismförälder. Kurator, LSS-handläggare m.fl. som inte kan vänta även om jorden skulle vara på väg att gå under. Jo förresten. Det skulle nog vara enda undantaget. Min egen läkare och arbetsgivare står också på listan. Väntar provsvar och har blivit sjukskriven ett tag till. Tur att jag inte behöver köra sopor och gråta iallafall. Jag måste till banken också. Har en inbetalning som tydligen inte funkar att göra på nätet eftersom det blir felmeddelande hela tiden. Kan man gråta och betala räkningar? Det kan man nog. Jag är säkert inte den första i världshistorien i så fall. Och just det......jag har lovat barnen att vi ska ha kalas, självklart med tårta, för den gamle boxern som antagligen firar sin sista födelsedag. Jag funderar på att köpa en sån där fryst färdig tårta och låta barnen dekorera den. Hundarna får leverpastejmacka istället för hundtårta. Det får duga. Sänk kraven sa en terapeut en gång. Okej då.

4 kommentarer:

  1. Visst går det att gråta kombinerat med de flesta sysslor, det har jag också gjort. Jobba på en arbetsplats kan dock vara väldigt skönt att slippa. Jag sänder varma tankar och kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack Pia! Hon dog i eftermiddag, men det känns lite bättre nu. Jag var så himla ledsen innan. Sen släppte det lite och nu känns det ganska lugnt och fridfullt. Har träffat släkten och gråtit och skrattat. Mannen får sova hos sin gamla pappa så det inte känns så tomt i huset. Det blir bra. Jag får mysa med barnen och äta godis fast det är måndag:)

    SvaraRadera
  3. http://queenofkammebornia.se/2013/march/stressen-som-norm-2.html
    Hoppas du har det lite bättre nu... Länkat till dig idag :) Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Och ja, man får äta godis vilken dag man vill, jag tänker på er - kram igen!!!!!!!

    SvaraRadera