tisdag 9 november 2010

Lite mer mamma-oro

Jag är ju (som dom flesta föräldrar) ständigt orolig för barnen. Mer eller mindre.
Idag var jag åtminstone lite glad för att dom var glada för snön. Själv hatar jag den. Jag vet också att alla blir väldigt överraskade varje gång det snöar, och att vi som bor på västkusten är värdelösa på halkkörning.
Jag tror inte särskilt många bytt till vinterdäck heller. Åtminstone inte om statusraderna på Facebook representerar verkligheten. Därför är jag rädd att nån ska köra på mina barn. Eller att JAG ska köra på nån annans barn. Jag har redan sett en bil i diket idag. Utanför vårat hus.
När jag käkade lunch pratade dom om oro på radion. En mamma och en pappa berättade om oron för sin son som är i Afghanistan. Då insåg jag att jag måste skärpa mig. Mina barn gör snögubbar på inhägnat område. 

1 kommentar: