måndag 22 november 2010

Spa-helg:)

Jag har för första gången i mitt liv besökt ett spa. Mormor fyller 80 och hela släkten (utom dom små barnen) åkte bort tillsammans över helgen. Jättemysigt. Vi badade i ett jättestort kar med 38-gradigt saltvatten och sen sprang vi ut och doppade oss i väldigt kallt saltvatten. Jag skrek som en fjortis, men det gjorde inte Mormor. Hon tyckte inte det var sååå kallt. Sen försökte vi ta en liten eftermiddagslur. Det gick inte så bra. Jag och Mormor delade rum och hon tyckte att laxen vi åt till lunch var för fet. Den åkte liksom upp och ner hela tiden. Hon sa " Om jag ändå fick kräcks ändå, men det går inte så jag får lösa korsord istället".
Det var bara att tända lampan och stå upp. Jag tänkte sminka mig jättefint inför middagen, men insåg att jag glömt packa ner nåt att ta bort sminket med, så det sket sig. Jag fick gå osminkad i min fina spetsklänning. Jag såg inte klok ut, men det gjorde inget. Huvudsaken var ju att Mormor var fin. Middagen var finfin. Jag åt ett lamm. Det var gott, men jag har verkligen problem med kött. Lamm är ju nästan dom sötaste djuren man kan äta. Försökte att inte tänka på det. Jag fick vin till maten också. Det lyckades jag inte få ner. Sova lyckades jag inte heller med. Ringde till barnen och SMSade gubben flera gånger. Han föreslog att jag skulle ta en taxi. Hade jag haft råd skulle jag säkert gjort det. Längtade hem nåt fruktansvärt.
Till slut slocknade jag, men blev glad när morgonen kom. Hotellfrukost är bland det bästa som finns. Sen skulle vi åka hem. Världens bästa barn hade bakat pepparkakor som jag fick smaka på. Sen myste vi hela dan:)

1 kommentar:

  1. Men det är nyttigt att komma bort sa en vis arbetskamrat - jag längtar också hem när jag är borta Ganska osund längtan

    SvaraRadera