måndag 1 november 2010

En kul dag på jobbet:)

Idag hade jag med mig en journalist och en fotograf på jobbet. Jag ska vara med i Kommunalarbetaren.
Dom brukar hänga med någon en hel dag på jobbet och kolla läget.
Det ska bli spännande att se vad dom skriver om mig och mitt jobb. Om andra upplever mig och jobbet på samma sätt som jag. Säkert inte. Jag fick såklart svara på frågor, men dom behövde inte fråga SÅ mycket eftersom jag tjötar oavbrutet alldeles av mig själv. Jag ställde nog lika många frågor till dom. Jag undrade tillexempel vem i hela världen dom skulle vilja följa med en hel dag. Journalisten tyckte det verkade kul att hänga med kungen. Det tycker jag med. Fotografen berättade om en TV- serie hon följer. Big Love (tror jag den hette) som handlar om mormoner. Det verkar intressant. Jag berättade om en TV- serie jag följer. South Park. Där finns det också mormoner. Jag pratade med Gubben om det härom dagen. Funderar på det där med månggifte. Jag har fullt upp med EN gubbe. Undra om det förenklar eller försvårar (i vardagslivet) att ha flera stycken? Eller är det bara gubbarna som får ha många fruar. Gött för dom då. Det har dom säkert inga problem med. Jag känner inte en enda mormon som jag kan fråga. Finns det några i Sverige? Jag får googla.
Förövrigt funderar jag på om några av fotografens hundratals bilder blev fördelaktiga. Hoppas det! Hur snygg man nu kan vara osminkad och iklädd sop-kläder. Det är frågan.

4 kommentarer:

  1. Du är ju alltid snygg dessvärre...

    SvaraRadera
  2. Hej Karin,

    här är artikeln: http://www.ka.se/index.cfm?c=95272

    Kommer i det nummer av KA som delas ut ons-fre denna vecka.

    Får vi länka till din blogg från vår artikel på nätet?

    Allt gott!

    /Johan, Kommunalarbetaren

    johan.erlandsson@ka.se

    SvaraRadera
  3. Ja, det vore kul. Jag har varit bortrest så jag har inte kunnat svara tidigare.
    Det var kul att komma hem till artikeln:)
    / Karin

    SvaraRadera