söndag 31 oktober 2010

Det var roligt att ni kom, men ännu roligare när ni gick.


Jag har aldrig gillat kalas ( förutom när jag var liten kanske). Men nu när jag har barn är det helt plötsligt skitkul att fixa kalas för dom. Minstingen fyller 3 år på torsdag, men släkten kom på kalas idag.
Det skulle börja kl 16.00 och Storebrorsan frågade ca i gång i kvarten hur mycket klockan var. Han tyckte den gick alldeles för sakta, så han klättrade upp på en stol och försökte fiffla med den så att den skulle bli 4. Han tänkte nog inte på att inte gästerna meckade med sina klockor också.
Men efter en lååååång väntan kom dom till slut.
Självklart bjöds det på kladdkaka med grädde och godis på. Min snälla och duktiga Mormor hade bakat lite kakor också.


Jag hittade den här gamla kökssoffan på 2hand igår. Perfekt säng för en liten människa, så den fick bli en bonuspresent. Det var ju inte planerat att hon skulle få en present för 1250 spänn, men hon behövde en säng.
Eller rättare sagt JAG behövde hennes madrass till min säng och hon vägrar att sova i våningssängen vi köpte förra året.

         Efter en rolig dag är det gött att somna fullt påklädda i en stor hög.
När alla underbara människor gått hem och man röjt undan och satt igång diskmaskinen är det härligt att pusta ut i ett (nästan) nystädat hus med en massa levande ljus och ballonger.

2 kommentarer:

  1. Hejja barnen! Vägra våningssäng! Sälj den billigt den till Viggo & Viktor

    SvaraRadera
  2. Var ska det andra barnet sova då? Det kanske finns nån gammal byrå på second Hand som har stora lådor som man kan stoppa ner barnen i på natten.

    SvaraRadera