måndag 26 september 2011

Livsfarliga pingviner!


Ellen såg en orm på TV. "Den ormen är jättefarlig" sa hon. "Nej, den lille ormen är nog bara farlig om man är en liten mus. Inte för människor" sa jag. "Vet du några andra djur som är farliga?" frågade jag. "Såna pilleviner. Dom är farliga" sa Ellen. "Nej, dom äter nog bara fisk tror jag". Men Ellen hävdade att dom var livsfarliga. Jag funderade på vad hon fått det ifrån.
Sen kom jag på det.
Wallace& Gromit! I ett avsnitt har de lite svårt att få ihop ekonomin och bestämmer sig för att hyra ut ett rum.
En pingvin flyttar in. Han är minst sagt störande och dessutom kriminell.  Gromit fattar hela tiden, men Wallace är mer godtrogen och blir blåst. I slutet tar pingvinen fram en pistol och försöker skjuta Gromit. Det är ganska dramatiskt faktiskt. Kanske lite FÖR dramatiskt för en autistisk 4-åring som har svårt att skilja på lerfigurer och verklighet. Vi får kolla på Pingu istället. Han har iallafall inga vapen. Eller? Han kanske knarkar? Eller har nån skruvad sexuell läggning? Man vet aldrig med dagens barnprogram.


1 kommentar:

  1. Det är nog bara en tidsfråga innan den första Disney eller Pixar eller va dom nu heter kommer ut mé en film där huvudrollsinehavarna är homosexuella, dock tror jag Pingu är ganska straight?

    SvaraRadera