torsdag 22 september 2011

To protect and serve

Sven älskar poliser. Han leker BARA polis. Han leker med lego också förresten. legopolis. Hans dröm är att bli amerikansk polis. Den här bilden på hans pappa och New York-poliserna har han förstorad och inplastad. Han vill förstås åka polisbil också. Jag har funderat länge på hur man ska kunna ordna det. Ska man bli tvungen att ta med ungarna och begå nåt brott, så man blir hämtad? Nej, det känns inte så lockande.
En dag, på väg till affären utbrast Sven "KOLLA EN AMERIKANSK POLIIIIIISBIIIIIL!!!!"
Jag trodde han skojade, men nej då. Han hade alldeles rätt. Ännu gladare blev vi när vi fick veta att det var Svens kusins kille som ägde den.
En kväll blev han hämtad. Noga förberedd, sedan flera timmar. All polisutrustning hade han såklart med sig. Han tyckte också att jag skulle lära honom ALLT på engelska, så han kunde prata med den amerikanska polisen. Hahahahaa. Jag förklarade att det var en svensk kille som hade bilen, och det tyckte han var jättekonstigt. Sedan vinkade vi av honom och lillasyster, som såklart också ville hänga med. Jag hade det lugnt och tyst i typ en halvtimme. Och ungarna hade förmodligen sitt livs roligaste halvtimme (hittills)

2 kommentarer:

  1. Wow! Hälsa Sven att jag är avis!!!

    SvaraRadera
  2. OJ glömde skriva att jag ofta går in o kollar efter din nya inriktning du skrev om i "första" inlägget om hur det är att vara mamma till Rymdblomman...

    SvaraRadera