fredag 8 februari 2013

Dagens bästa Ellenkommentarer

Jag hade bestämt mig för att färga mitt lilla hår i en kall blond nyans. Jag (och Ellen) väntade med spänning på resultatet. När jag sköljt ur färgen virade jag en handduk, som en turban runt huvudet. Ellen sa "mmm du ser ut som en glass. Ska vi köpa glass sen?" Ja det kan vi väl. Det är ju fredag. Sedan tog jag av handduken och inspekterade håret i spegeln. Jag konstaterade att det blev lite grått. "Jaha. Då får du heta Barbro" tyckte Ellen. Okej, så länge jag är gråhårig kan ni kalla mig Barbro. Som straff typ. Jag tycker iofs att det är snyggt. Vem har bestämt att man inte ska vilja ha grått hår förresten? När jag tänker efter lite till har jag faktiskt inget emot att vara gråhårig och heta Barbro. Det skulle vara rätt skönt faktiskt. Lite befriande så där.

3 kommentarer:

  1. Våra underbara barn...!=)

    SvaraRadera
  2. Jag skrattar nästan på mig! Men grått hår är fina grejer, jag brukar kalla det för silver, det låter finare .)

    SvaraRadera