måndag 14 januari 2013

Tråkvardag?

Vardagen kan vara tråkig ibland. Hos oss är vardagen bäst. Inte för att den är direkt bra, men det är mer ordning. Ledigheter blir bara kaos i den här familjen. Svårt att få struktur och ingen chans att ladda batterierna. Vi ser alltid till att lägga oss i tid ifall det blir en jobbig natt, vilket fortfarande händer trots att barnen börjar bli stora. Så det blir inga större utsvävningar. Inga alls om jag ska vara riktigt ärlig. På sätt och vis är jag fortfarande som en småbarnsmorsa. Kanske mer utsliten eftersom det varit såhär ganska länge. Men, men.....tillbaka till vardagen. Jag försöker se till att göra det så trevligt som möjligt med så små medel som möjligt. 
Vad gör man när det enda man hittar i frysen är en gammal falukorv? Enligt mig bland det fulaste och äckligaste man kan hitta i svenska mataffärer. Tja..... man kan ju använda såna där formar man använder till trolldeg. 
 


.......så ser det ut som stekta sjöstjärnor istället. Ungefär lika aptitligt som att mala ner hela grisar och forma till en korv som man sedan skär i skivor och äter upp. Jag brukar äta makaroner och ketchup. "Ta lite mer korv nu barn. Mamma är redan mätt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar