lördag 2 oktober 2010

FÖRBEREDELSER

Jag och 5-åringen köpte en rejäl bunt med blommor för att göra en egen begravningskrans.
Jag tänkte att det var en bra förberedelse inför hans första begravning. Då kunde vi pyssla ihop och prata om vad som kommer att hända och hur man "gör". Han fick välja en handbukett och rita en teckning att lägga på kistan. Jag försökte vara lite pedagogisk, förklara på ett bra sätt och svara på hans frågor. Men hans enda kommentar var: "När jag blir gammal ska jag ha en kista utan lock. Det är coolare!"


Han var iallafall jätteduktig på begravningen. Satt stilla och var tyst (nästan) hela tiden.
Och han var jättenöjd med våra blommor. När vi kollade på kyrkogården visade det sig att våra blommor var bland de få som inte blivit uppätna av rådjur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar