torsdag 7 oktober 2010

Idag räknade jag ut att jag bott på 11 ställen sedan jag flyttade hemifrån. Iofs har jag flyttat tillbaka till mammas hus 2 eller 3 gånger mellan dom andra ställena. Detta innebär att jag flyttat ca 14 gånger. När man flyttar rensar man rätt bra bland sina grejer. Nu har jag bott i detta hus i snart 3 år!! Nåt slags rekord tror jag. Detta innebär också att jag samlat på mig rekordmånga prylar. Det mesta har jag som tur är fått gratis. Barnkläder, leksaker, vinterdäck, lastgaller, lampor, rullskridskor och sånt. Mitt hem påminner väldigt mycket om min arbetsplats, vilket inte är särskilt uppmuntrande. Därför har jag bestämt mig för att flytta. På låtsas. Jag låtsas att jag skall flytta till en tvåa. Med 2 barn, 1 man och 3 stora hundar. Därför fick en hel del grejer åka med till jobbet idag. Sen ska en massa bröte skänkas till nån som har det sämre än en sopgubbe. Tex en hemlös. Fast en sån kanske inte har husgeråd och rullskridskor överst på önskelistan. Jag ska nog ge det till nån secondhandaffär istället och överlåta hjälpandet till dom. Förra gången jag lät en hemlös bo hos mig fick jag en telefonräkning på 5000 spänn och mina kläder försvann. Alltså inte dom jag hade på mig, utan dom som hängde på tork. Men inget ont utan att ha nåt gott med sig. Det blev ju lite mindre att packa vid nästa flytt.   

5 kommentarer:

  1. Du är inte lite duktig du!!!!

    SvaraRadera
  2. Jo, LITE duktig är jag väl;)

    SvaraRadera
  3. Du lät en hemlös bo hos dig? Vad är du för någon? =) Imponerande, fint! Berätta om det?

    SvaraRadera
  4. Jag är inte sååå "snäll" längre, jag var väl i tjugoårsåldern och trodde på allvar att de flesta människor är snälla. Det tror jag inte längre. Många som hamnar i en sån situation har nog ställt till det för sig själva. Tragiskt!
    Numera skänker jag hellre en slant (även om jag inte har råd m särskilt mycket) och låter andra ta hand om det. Jag lyssnar och pratar gärna med alla möjliga, men tar inte hem dom!

    SvaraRadera
  5. Det låter vettigt antar jag =)

    SvaraRadera