lördag 9 oktober 2010

KORVSPÅR

Nu ska jag göra ett tappert försök att trötta ut denna hunden. Korvspår blir det idag. Mest för att ett korvpaket är lättare att ha i frysen än rådjursben med päls och klövar på. Men om man tänker efter så är nog korv äckligare egentligen.
Själva spårningen går till så här: Man går ut i naturen och släpar t.ex.ett rådjursben. Och om man vill kan man droppa lite blod också. (Det gör man inte om man har korv istället, då kanske man kan ta ketchup?)
I slutet av spåret lägger man benet/korven som hunden får som belöning.
Förra gången blev det dock lite pinsamt. Jag hade bundit hunden i en skogsdunge, så han inte skulle se mig när jag la spåret. Jag band fast korven i ett snöre och började gå över en äng. Då kom det några killar på mountainbike som tänkte ta fikapaus eller nåt. Dom tittade lite konstigt, men jag bara vinkade och log (som vanligt). Dom måste trott att jag var påtänd eller nåt. Jag vet inte om de såg att det var en Hot Dog jag var ute och gick med, men det såg nog lite skumt ut iallafall. 

2 kommentarer:

  1. Vems blod använder du? Bör jag vara orolig nästa gång du kommer hem till mig för att laga mat och du står med kökskniven i högsta hugg???

    SvaraRadera
  2. Jag använder inte blod eftersom jag kör med korv. Så det är väl Björn som ska vara orolig isåfall;)

    SvaraRadera