torsdag 28 oktober 2010

Sonen önskar sig en katt i 5-årspresent. Jag har förklarat att våra tre hundar också önskar sig en katt........ att slita i stycken! Då säger han att han ska köpa en katt när hundarna dör.
Härom dagen frågade han sin pappa om han tycker om katter. Han svarade "Jag ogillar dom inte, men jag tycker mer om hundar." I går sa sonen. "När Pappa dör kan vi köpa en katt!" Jag sa att han förhoppningsvis är vuxen och har flyttat hemifrån då, och då kan han köpa hur många katter han vill. Han sa "Jaså, men jag kan väl få en hund istället".  Sån var jag också när jag var liten. Fast jag vaknade på nätterna och yrade om en dansmus som skulle heta Bertil. Det fick jag också. Då hade jag redan en kanin och efter det har jag väl haft ca 20 djur till. Om man inte räknar in alla fiskar. Dom blev dock inte så långlivade. Jag råkade nämligen dra ut sladden till den där syrepumpen. Jag skulle bara spela el-orgel en liiiten stund och behövde eluttaget. Sen glömde jag förstås att sätta i fiskarnas sladd igen. Efter det skulle jag satsa på saltvattenakvarium. Jag gick ut med en håv och fångade diverse saltvattendjur. Plattfiskar, maneter, krabbor, tångräkor mm. Jag tänkte inte på att akvariet var lite mindre än havet och att djuren inte skulle komma överens. Efter ca en dag var det bara krabborna som levde, men dom släppte jag ut.
Sen har jag haft undulatuppfödning, hästar, katter, marsvin, ödlor, grodor, ormar, råttor (som ormar äter), en liten kajman mm. Tyvärr lever inte smådjur så länge, så vi har en ganska full djurkyrkogård. Hoppas dom gör en arkeologisk utgrävning här om ca tusen år. Det skulle bli spännande för dom.

1 kommentar:

  1. Var detta meningen att det skulle vara ett roligt inlägg??? Jag vet inte men jag skratttade ihjäl mig! Det kanske är ngt fel i huvvet på mig att skratta när du skulle spela elgitarr en "Liiiten" stund, dom dog ju faktist. Inte roligt, men jag skrattade ändå. Inte roligt att Peter skulle dö, men jag skrattade ändå!

    SvaraRadera