torsdag 14 oktober 2010

ÖVERTRÄDELSE BEIVRAS!


Många skriver PRIVAT på sin soptunna så att ingen skall förväxla den med en "allmän" sådan.
En del tycker inte att det räcker utan drar det hela lite längre.
Det får mig att fundera på vilka befogenheter en sopabbonent har.
Och vilket straff skulle vara lämpligt vid en sådan överträdelse?
Typ " Hallå där! Jag såg att du slängde en bajspåse i MIN soptunna. Nu MÅSTE du ÄTA UPP den!!"
" Nää det måste jag INTE!"
"Joho då, Det måste du visst det."
Eller kanske böter? " Hallå där! Du slängde ett glasspapper i MIN soptunna. Nu måste du betala sjuttioåttattusensexhundranittiotre kronor."


Vad skulle du vilja göra med någon som slänger skräp i DIN soptunna? Skriv en kommentar. (Du får gärna uppfinna ett eget, helt nytt straff om du vill. Böter är ju ett ganska tråkigt och fantasilöst straff egentligen).

1 kommentar:

  1. Tycker dom kunde bli ner tryckta i soptunnan som straff, men det borde bara vara om dom slängde en hel soppåse eller mer. Bara en dag eller så...haha
    -Erik

    SvaraRadera