söndag 17 oktober 2010

Varför läser du Bibeln? Du är ju inte kristen!

Det är det en och annan som undrar. Många har en färdig bild av hur en "riktig" kristen ska vara.
Då ska man vara: Töntig, tråkig, pryd, absolutist och aldrig säga fula ord.
Jag kan tyvärr inte leva upp till detta. Men jag hoppas och tror att det finns en Gud.
Tror du på tomten också? undrar ofta samma personer. Nej, tyvärr inte:( För julen var magisk så länge jag gjorde det. Så vill jag att livet också ska vara,  men om det ändå skulle bli skit kan man åtminstone se fram emot döden. Mycket bättre än ingen framtidstro alls tycker jag!
Jag kan väl bara få TRO det! Även om jag inte kan bevisa det. Jag blir så trött när folk måste försöka bevisa motsatsen. Glädjedödare!

Jag vet att jag inte är perfekt, men jag är ganska snäll, kärleksfull, ödmjuk och tacksam. Visst händer det att jag blir arg och skriker KUKEN!! Men det är faktiskt ingen svordom. Det är en kroppsdel.

3 kommentarer:

  1. Du är perfekt för mig!!!

    SvaraRadera
  2. Grymt Karin,jag brukar skrika fitta=)

    SvaraRadera
  3. Ja Malin, fitta är också ett bra ord. Jag ska nog kvotera in lite fitta för jämställdhetens skull. Och säga det varannan gång. Det blir lite väl mycket kuk ibland.

    SvaraRadera